Hasznos:

TÉLI GUMI tél



A gumikeverék tapadását befolyásolja a hőmérséklet. +7 °C fölötti hőmérsékleti tartomány a nyári gumiabroncsok, míg a +7 °C alatti tartomány a téli gumiabroncsok számára alkalmas .



SEBESSÉGINDEX speed



A gumiabroncs méreteit, a terhelhetőségi és sebesség jelöléseket a gépkocsi gyártója a gumiabroncs gyártójával együttműködve határozza meg annak érdekében, hogy maximális biztonságot és vezetési élvezetet nyújtson a gépkocsi.
A sebességindexet nem csak a megengedett maximális sebességhatárral kapcsolatban kell értelmezni, hanem a teljesítőképességet is mutatja, ezen kívül a legjobb kompromisszumot jelenti a teljesítmény, a menettulajdonságok és a biztonság tekintetében. Nagyobb sebességindexű gumiabroncs használata nem okoz gondot, a nagyobb sebességindexű gumi kisebb sebességnél is jobb teljesítményt nyújt.



GUMICSERE ESEDÉKES cs



A mintaárok mélysége döntő fontosságú, amelynek a hatósági előírások szerint 1,6 mm-nek kell lennie. Aki ennél kisebb mélységű mintaárkú gumiabronccsal közlekedik, számolnia kell azzal, hogy a biztosító baleset esetén nem téríti meg a keletkezett kárát, illetve, adott esetben büntetést kell fizetnie Nyugat-Európa több országában.
Mivel a vízenfutás (aquaplaning) veszélye fokozottan no és a fékezési tulajdonságok is jelentősen romlanak az előrehaladott kopással, a gumiabroncsokat már a minimális mintaárokmélység elérése előtt le kell cserélni.
Általában a következő értékeknél ajánlott a csere:


Nyári gumiabroncsok: 2 mm-es mintaárokmélység
Széles gumiabroncsok: 3 mm-es mintaárokmélység
Téli gumiabroncsok: 4 mm-es mintaárokmélység
A gumiabroncsokat akkor kell cserélni, amikor
. a minimális mintaárokmélységig kopott a futófelület,
. helyrehozhatatlan károsodás érte a gumit,
. a gumiabroncs elöregedett,



CENTRÍROZÁS cenrirozás



Gépjárművek esetében a kerekek kiegyensúlyozatlansága a gumiabroncsok rázkódásához és a gumiabroncsok, csapágyak és egyéb futóműalkatrészek nagyobb mértékű kopásához vezet. Az első kerekeken ezen kívül a kormány remegéséhez vezet, ami kimondottan veszélyes kormányzási tulajdonságokat okoz, rossz egyenesfutási jellemzőket és kanyarstabilitást eredményez, ami jelentősen csökkenti a közlekedésbiztonságot.
A korszerű kerékkiegyensúlyozó gépeink segítségével maradéktalanul kiküszöbölhető a kiegyensúlyozatlanság, ami biztonságos, kényelmes menettulajdonságokat biztosít az Ön autójának. Ezért ajánljuk, hogy minden kerék- illetve gumiabroncscserét követően a gumiabroncsokat egyensúlyoztassa ki szakműhelyünkben.
A megbízható kerékkiegyensúlyozási eredmények eléréséhez elengedhetetlen feltétel a gumiabroncs gépkocsinak megfelelő központosítása és rögzítése. A kerekek áthelyezésekor ajánlott a kerekeket kiegyensúlyozni.



MEGHÚZÁSI NYOMATÉK nyomaték



A kerékrögzítő csavarok ill. anyák kézzel, érzés szerinti meghúzása nem mondható biztonságosnak. Ezért érdemes e feladatot üzembiztonsági szempontból szakműhelyünkben elvégeztetni, ahol nyomatékkulcsot használunk, amely lehetővé teszi az előírt meghúzási nyomaték pontos betartását.

Mindezt annak érdekében kell elvégezni, hogy:
. a kerék rögzítő menetes csapjai, csavarjai és anyái ne sérüljenek
. az összes csavar egyenletesen, azonos nyomatékkal legyen meghúzva
. a leszerelés megkönnyítésére.



SZELEPCSERE szelep



Különféle szeleptípusok léteznek, azonban mind ugyanazt a célt szolgálják: tömítenek, lehetővé teszik a gumiabroncs levegőnyomásának ellenőrzését és szabályozását.
. A gumiszelepek magában a kerékpántfuratban tömítenek, a fémből készült menetes szelepekbe a tömítéshez egy kis tömítőgyűrűt helyeznek.
. A szelep meghibásodása nyomáscsökkenést okozhat.
. A szelepfurat peremfelülete fontos a tömítés szempontjából és a szelep beszerelésekor szennyeződéstől, rozsdától, valamint sérülésektől mentesnek kell lennie.
. A gumiszelepek is öregszenek: ennek jele, hogy egyre több repedés képződik a szeleptesten, ami veszélyes lehet.
. Gumiabroncs cseréje esetén általában a szelepet is cserélik, ami igazán jutányos áron vásárolt biztonságot jelent.
. A szennyeződés, a por és a nedvesség menet közben a szelep finom belső szerkezetében könnyen sérülést okozhat, ezért a szelepsapkának műszaki szempontból alapvető szerepe van, mindig biztosan fel kell csavarni a helyére.



LEVEGŐNYOMÁS nyomás



A gumiabroncs élettartama és biztonsága alapvetően függ a megfelelő levegőnyomástól. Ezt az értéket a gépkocsi és a gumiabroncs gyártója egyedileg határozza meg minden egyes típushoz. A gumiabroncs alacsony levegőnyomása balesetveszéllyel és anyagi kárral járhat. minden gépkocsivezető növelheti gumiabroncsainak üzembiztonságát és élettartamát a gumiabroncs előírt levegőnyomásának betartásával.
A megfelelően beállított levegőnyomásnak előnyei:
. optimális felfekvési felület, megfelelő tapadás
. rövidebb fékút
. a vízenfutással szembeni nagyobb tartalék
. jobb menettulajdonságok és kanyarstabilitás
. alacsonyabb gördülési zaj
. kisebb gördülési ellenállás és fogyasztás
. kisebb alakváltozás és hőképződés
. jobb utazási komfort

 TETEJÉRE